El último día en BCN @ 00:06:31, 2010-12-23 i "Personligt"




Lång text. Så börjar den sista dagen i Barcelona gå mot sitt slut. Dagen har spenderats med att sova lite för länge för att sedan gå upp och packa. Efter det åkte jag en station till Alfons X och mötte upp Johanna & Det lilla äcklet för att ta en promenad upp (evighetsbackar) till Parc Guell. Dagen till ära belönades vi med regn. Sedan tog vi metron till Diagonal Mar för lite shopping. Ja, lite julklappar. Ville gärna shoppa men nu är det då såhär att jag har två resväskor, och de går knappt att stänga (!), är lite nervös för övervikt och för att dragkedjan ska gå sönder.

Självklart avslutade vi dagen med sushi/kina/skaldjursbuffe. Väl hemma nu så börjar känslorna smyga sig på (blandat med flygångest). JAG SKA VERKLIGEN HEM! Det är så sjukt. Jag ska gå från 10 plusgrader (som jag verkligen tycker är olidligt kallt), till minus 18. Från att bo "själv" i världens finaste lägenhet till att flytta hem igen och tradionsenligt (läs påtvingat) äta middag varje dag klockan 18.00. Här har jag gjort som jag själv känner för (och här äter man helt enkelt inte middag innan kl 21). Men såklart att de finns några positiva saker, jul med familjen och rent vatten i kranen... Ja.

Men nu måste jag verkligen försöka slappna av. Känner mig så otroligt stressad pga min packning och flygningen. Imorgon ska jag lämna lägenheten med två gigantiska överviktsväskor som knappt går och stänga, handbagage, dator och handväska. Snälla guuuud låt mig ha lite flyt med att hitta en taxi snabbt! Och sen till det stora problemet: Kommer vårat plan att lyfta i tid, eller kommer det inte att lyfta alls? Haha. Många av de som åkt hem förra veckan och tidigare denna vecka har fått vänta 2-4 timmar på sina plan pågrund av snöhelvetet i Sverige. Jag hatar att flyga och jag hatar snö och kyla.

Så medans jag har en icke bloggdag, kan ni ju spekulera lite i detta:
1) Kommer mina väskor hålla? 2) Kommer jag ha övervikt, och isåfall hur mycket? 3) Kommer planet lyfta i tid? 4) Kommer planet vara inställd och vi blir fast här?

Nu blir det snart lite sömn och imorgon köldchock!
Kommentarer
Postat av: lady

Hoppas allt gick superbra hem!

Tänk POSITIVT!



kram

2010-12-23 @ 13:30:10
URL: http://ladyq.blogg.se/

Namn:

Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/blogg:






P.S. Kommentarer med spam eller stötande kommentarer godkännes ej.
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...