Smink och skönhet! @ 16:30:00, 2011-04-09 i "Skönhet"


Min syster skickade vidare denna smink-meme till mig och jag vill gärna skicka vidare den till: Johanna, Alexandra, Matilda & Johanna. Och alla er andra som känner er manade såklart!

 


1. Vilken foundation använder du?
Just nu Max Factors Xperience foundation. Som är helt okej...förutom att den inte håller. Har skrivit om det förut, den försvinner liksom fläckvis längs kindbenen. Inte okej någonstans! Vanligtvis använder jag Make Up Stores Matte foundation. Min favorit är dock Black Up's "Cream to powder foundation", den är grym men verkar inte säljas i Sverige!

 

2. Favoritconcealer?
Jag letar faktiskt fortfarande! Ville testa Make Up Stores populära som alla tjatar om, gick in för att köpa den men tjejen i butiken rekomenderade den inte till min känsliga hud.

 

3. Vad har din hudton för undertoner?
Ingen aning! Jag är sjukt blek just nu, fast lite gul tror jag.

 

4. Din åsikt om lösögonfransar?
Har aldrig lyckats sätta fast ett par på mig själv i hela mitt liv, sjukt läskigt och obehagligt!

 

 

5. Slänger du din mascara efter 3 månader?
Jag slänger den när den tar slut, det brukar dock vara efter ca 2 månader.

 

6. Vilken är din favoritmascara?

L'Oreal Beauty tubes (den röd/vita). Alltså, jag är denna evigt trogen. Sjukt. Bra.

7. Favoritapplikatorer?
Så avancerad är jag inte, haha. Har puderborstar och foundationborste från Kicks som jag tycker duger, kabuki borste från ELF.

 

8. Använder du någon primer?
Jag älskar primers, känns så konstigt att sminka sig utan! Just nu använder jag en från ELF. Favoriten är en från Estée Lauder, men tycker dock att den blivit alldeles för dyr.

 

 

9. Favvoögonskugga?
Jelly Pong pong "Shoe Palette", där det finns en bronzigt cremeskugga som man sveper på ögonlocket med fingret på 1 sekund. Perfekt vardagsmakeup!

 

10. Favvoläppstift?
Jag har nyss börjat testa att använda läppstift, ska definitivt bli bättre på det.

 

11. Favvoläppglans?
Too Faced's Lip Injection. Verkligen den enda lip-plumpern som funkar på mig. Älskar den!

 

12. Favvoblush?

Inget speciellt, just nu använder jag ett från Make Up Store som jag tycker funkar bra.

 

13. Vad tycker du om billigare ”drugstore”-makeup?
Love it, varför inte liksom? Förutom typ så billigt som H&Ms smink, gillar H&Ms ögonbrynspennor och nagellack, men skulle liksom aldrig ens få för mig att köpa en foundation eller puder därifrån!

 

14. Har du någonsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?
Nej, funderade på en nagelkurs någon gång men jag kom över det rätt snabbt, haha.

 

15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?
För mycket av allt! Avrakade ögonbryn ersatta utav ett par ditmålade som går upp i tinningarna. För mycket rouge. Eller fjortisstilen: Så mycket brunkräm, foundation och puder att linjen längs käkbenet ser grönt ut. Toppat med vita läppar och klumpiga ögonfransar.

 

16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?
Neutrala på ögonskuggor, varma på läppar och naglar!

 

17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink.

Alltså jag tror verkligen inte att jag har något speciellt. Om man får säga en butik istället så säger jag Sephora!

Kommentarer
Postat av: evelina carlson

intressant läsning! tack!

2011-04-09 @ 19:31:26
URL: http://evelinacarlson.devote.se
Postat av: matillda

men va rolig utamaning! Ska helt klart ta tag i denna imorgon ;) Tack!

2011-04-09 @ 21:09:55
URL: http://fashionbible.blogg.se/
Postat av: Emma Hå | shoes and beyond

OJ gör du slut på en mascara på två månader?! Jag började sminka mig i femte klass (är 23 nu) och har använt upp tre mascaror i hela mitt liv haha. Min nuvarande har jag haft i två år, även om den börjar kännas lite torr...



//Emma Hå

2011-04-09 @ 22:45:32
URL: http://emmahas.se
Postat av: Erika

Hej hopp, måste bara säga att komentaren du skrev på min blogg var jätte gullig! Jag behövde verkligen pepp! Jag blev jätte glad när jag läste den:) Tack så mycket:)

2011-04-09 @ 23:09:10
URL: http://graperoom.blogg.se/
Postat av: Katta Kvack

Du borde testa MACs foundations, de är bra, alternativt så har MAybeliine fantastiska foundations till ett schysst pris.

2011-04-10 @ 13:43:49
URL: http://kattakvack.se
Postat av: Johanna - MyShoebox.se

Åh, den här gången var det jobbigt att du hade högerklicksskydd... nu måste jag ju skriva av det för hand! ;)

2011-04-10 @ 17:40:31
URL: http://myshoebox.se
Postat av: Maja

interssant:)

2011-04-10 @ 17:58:21
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: kristin

jättefin blogg!!:)

2011-04-10 @ 18:21:45
URL: http://kaxen.webblogg.se/
Postat av: Malin

Åh gud, jag är så dålig på märken och allt. Har en hel gott o blandat påse av olika smink märken. Och det där med att slänga mascraran efter x antal månader - hehe, nje... skärpning Malin



Dock vet jag ett riktigt bra märke, men det har inte kommit till Sverige än, Inglot! Bra ögon skuggor och foundation

2011-04-10 @ 18:24:45
URL: http://lunsan.blogg.se/
Postat av: www.alexandrastyle.se

Ohh i l like, jag skall göra ett sånt här inlägg inom kort =)



www.alexandrastyle.se

2011-04-10 @ 19:55:39
URL: http://www.alexandrastyle.se
Postat av: Linn

JAG MÅSTE TIPSA DIG OM VIVALADIVAS concealer är lika bra som Makeupstores!

Bara att det är mycket billigare!

Den kostar runt 79:- tror jag,

Finns på Åhlens.

2011-06-15 @ 15:28:32

Namn:

Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/blogg:






P.S. Kommentarer med spam eller stötande kommentarer godkännes ej.
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...