Gör det själv: Uppdatera trenchen a la Burberry! @ 20:00:00, 2011-08-31 i "Kreativt"



Har du också en beige trenchcoat hemma som känns gammal och tråkig? Du kan hur enkelt som helst uppdatera den gamla trasan till en Burberry look-a-like (från deras s/s 2011 kollektion)!

Personligen skulle jag undvika silvriga pyramidnitar eftersom jag fick en liten nit-överdos av dem då det var så trendigt för ett par år sedan. Jag skulle satsa på runda, guldiga nitar istället (eller spikiga, spana in de två olika varianterna ovan). Det viktigaste är att det är sådana nitar som på bilden ovan, dvs att de "böjs in" (jag kallar det för "ben") på insidan utav plagget. Det håller bäst!


En trenchcoat (på bild från H&M) ♥ Nitar (kolla hos Panduro, Blue Fox eller Punkt shop) ♥ En liten tång ♥ Eventuellt något litet, vasst som exempelvis en liten skruvmejsel eller liten nagelsax.


Såhär gör man: Att sätta fast nitar är jättelätt!
1. Placera niten där du vill ha den på plagget och tryck igenom den, är tyget väldigt kraftigt så att nitens små "ben" inte går igenom kan du ta hjälp av något vasst att göra små, små hål med.
2. Sedan böjer du in "benen" på insidan utav plagget med hjälp utav tången, klart!

Vad tycker ni om jackorna?
Är det något ni skulle kunna bära?
Kommentarer
Postat av: jenny

Inget jag skulle våga ta på mig men det va snyggt!

2011-08-31 @ 21:51:52
URL: http://jjennnyys.blogg.se/

Namn:

Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/blogg:






P.S. Kommentarer med spam eller stötande kommentarer godkännes ej.
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...