Linklovin' (och lite om historien bakom mitt nätnörderi). @ 21:24:46, 2011-06-30 i "Personligt"



Om ni undrar hur det kom sig att jag började med hemsidor och grafik från första början så var det pågrund av min syster Kattis (Kattakvack.se). Hon tittade otroligt himla mycket på Buffy och frälste även mig med denna serie, hon startade en hemsida om Buffy och jag hängde på och startade en hemsida för en annan serie. Jag minns inte exakt när detta var men runt 2001-2002 någongång kan jag tänka mig (jag hade fortfarande uppringt modem...).

Vi startade även ett TV-forum som jag minns hade rätt många medlemmar (och våra hemsidor drog rätt mycket besökare också har jag för mig). Vi hade även bloggar, min blogg hade dock inte många läsare skulle jag tro eftersom att i princip ingen i Sverige visste vad en blogg var år 2002. Jag var då ungefär 13 år gammal och en datornörd som kodade mina egna hemsidor och spenderade alldeles för mycket tid vid Photoshop. Förut så var detta inte normalt och jag kan tänka mig att mina vänner tyckte att jag var världens tönt. Det var många som höll på med hemsidor även då, men inte som det är nu, när varenda kotte har en blogg. Förr handlade det mer om fansites, fanlistings, forum och sidor där man visade upp eller tävlade ("blends") med sina bilder man gjort i PS.

Hursomhelst, som för alla andra tonåringar blev fest och vänner viktigare och efter några år med hemsidor, bloggar och forum så glömde jag bort allt detta ett tag och stängde ned mina sidor (dumma, dumma mig). 2006 startade Kattis en skönhetsblogg vid namn Bjooti. Som snabbt växte och blev en otroligt stor blogg och denna startade igång mitt sug till att blogga igen (yay). Nu har hennes blogg varit stängd ett tag, men summan av kardemumman med detta inlägg är hursomhelst att hon äntligen har öppnat upp den igen! Så nu tycker jag att ni borde ge den ett besök, det är inga svåra sminkningar som man själv aldrig någonsin skulle kunna härma utan mer sånt som jag älskar: Sminknyheter, recensioner och fina förpackningar som skapar köpsug!

Nu blev det långt, men jag ville skriva detta för att tacka Kattis för att hon 1) Blev med barn och flyttade tillbaka till Sverige och 2) Började kolla på Buffy och 3) Hjälpte mig att komma igång på webben och med Photoshop och 4) Hjälpt mig att få chansen till världens bästa sommarvikariat som kan bli hur kul som helst, tack!

Besök Bjooti.net.
Kommentarer
Postat av: Katta Kvack

Men gulle du! Tack sötnos!

2011-06-30 @ 22:03:55
URL: http://kattakvack.se
Postat av: Katta Kvack

Och FAN vad fin illustration. Helt kär i den!

2011-06-30 @ 22:26:28
URL: http://kattakvack.se

Namn:

Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/blogg:






P.S. Kommentarer med spam eller stötande kommentarer godkännes ej.
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...