Webshop-guiden // Forever21.com @ 21:20:43, 2011-03-14 i "Webshop-guiden"



Forever21 är den amerikanska jätten som äntligen har börjat öppna upp butiker i Europa och i samband med det även en webshop. Prisklassen är billigt och här hittar du det mesta: Kläder, smycken, skor, väskor m.m. När du handlar hos Forever21 är det viktigt att du gör det från den europeiska sidan (det ska vara /eu i slutet av adressen och stå currency: euro högst upp i menyn).

Vad kostar frakten?
Fast fraktkostnad på 6 Euro (i dagsläget ca 53 kronor).

Blir det någon tull?
Nej, inte när du handlar från den nya europeiska shoppen (forever21.com/eu), varorna skickas från England.

Hur lång leveranstid har dem?
Det står 3-5 arbetsdagar. Jag beställde varor därifrån den 8 Mars och fick leveransen den 14 Mars, så ungefär 4 hela arbetsdagar tog mitt paket. Ett plus för att de har en "spåra ditt paket" funktion som faktiskt funkar! När de skickat iväg ditt paket får du en länk till där du kan följa vart paketet befinner sig.

Hur får jag mitt paket?

Jag fick faktiskt mitt paket med bud hem till dörren. Det har aldrig hänt mig förut så jag blev något förvånad! Vet dock inte om det är standard eller om man ibland kanske får en AVI.

Hur betalar jag?
Med kort direkt när du handlar, pengarna dras direkt. Du behöver alltså ett kort som stödjer internet köp, har du inte det så kontakta din bank.

Om du har fler frågor angående Forever21 så kan du ställa dem bland kommentarerna! Vill du läsa fler guider så kan du trycka här!
- Gå till Forever21 här!
Kommentarer
Postat av: matilda

sv: men jag kan inte göra på något annat sätt så jag har som inget val ;) Önskar dock att jag var som du när det gäller det där!



Har ett önskemål dessutom! Kan du inte göra en guide på Zaras webbshop! fattar ingenting hur man gör. Kommer bara in på den amerikanska sidan och där kan man inte shoppa så... Snälla, det vore fint :)

2011-03-14 @ 21:47:06
URL: http://fashionbible.blogg.se/
Postat av: Linda

Så.jäkla.bra!

2011-03-14 @ 22:46:36
URL: http://leendas.blogg.se/
Postat av: Åsa

Har faktiskt inte beställt därifrån än! Men kanske ska ge det ett försök :)

2011-03-14 @ 23:22:10
URL: http://asahellman.blogg.se/
Postat av: ilhana

Gud så seg hemsidan är, helt otroligt alltså... men GUD så bra att den äntligen finns där! Lär ju handla därifrån framöver, helt klart.

2011-03-14 @ 23:40:33
URL: http://sorandom.org/
Postat av: Elisabeth

Hej!

Jag är totalsåld på forever21, deras koncept och kläder. Men när jag söker på "forever21 frakt sverige" får jag fram på typ alla sidor att frakten går på 450 kr och sedan tullavgift på 200 kr. Jag vet inte om de har beställt från deras amerikanska hemsida eller något?! Är fraktkostnaden bara 6 euro?!

Tacksam för svar! :)

/Elisabeth Nilsson

2012-02-11 @ 14:07:09
Postat av: Anna

Dras fraktkostnaden direkt också då man betalar via internet för själva varan, eller får man en faktura på det senare?

2012-11-26 @ 15:21:01

Namn:

Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/blogg:






P.S. Kommentarer med spam eller stötande kommentarer godkännes ej.
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...