Barcelona: Restaurant Melic del Gótic @ 15:59:55, 2010-12-11 i "Anna på äventyr"



Jag åker hem till kalla Sverige om mindre än två veckor nu (fy fy fy!), och jag har tidigare lovat er att skriva och tipsa om bra ställen här i Barcelona, och häromdagen fick jag en kommentar med en liten påminnare. Här kommer mitt första tips som är en restaurang vid namn Melic del Gotic som ni absolut inte får missa om ni är i Barcelona!



Det här var den första restaurangen jag besökte när jag kom hit första gången i somras, och det var det första stället jag gick till när jag kom tillbaka till hösten. Jag tog även hit min Mamma när hon var på besök och även hon verkade väldigt nöjd! Om ni besöker denna restaurang så är grillspetten ett måste, jag blir otroligt fundersam på folk som inte väljer grillspetten med tillbehör, haha!



Välj mellan följande grillspett: Fläskfile/champinjoner eller Kyckling/Ananas. Jag föredrar nog faktiskt fläskfilen, även om jag annars alltid endast äter kyckling... Spetten kostar ca 9.00 euro styck har jag för mig. Sedan väljer du till tillbehör efter egen smak. Jag rekommenderar dessa: Aioli, Champinjoner i olja med vitlök och persilja och majskolvar. Mycket mer än så behöver inte jag för att bli proppmätt!


Eddo, som nu bloggar på denna adress.

Innan maten kan man även få bröd på katalanskt vis: Rostat bröd som man gnuggar på en klyfta vitlök och tomat, sjukt gott! Till efterätt måste du beställa in den lilla chokladbiten som jag aldrig minns namnet på. Den är bara "bakad på utsidan" så när man sätter skeden i den rinner varm chokladsås ur den, serveras tillsammans med vaniljsglass och det är verkligen så gott att man sedan kan dö lycklig!



Sangrian är också väldigt god här, och blir du sedan stammis så kan det hända att du blir bjuden på en flaska cava innan maten. Livsfarligt. Personalen på detta ställe är verkligen jättetrevliga!


Jag har märkt ut platser som är lätta att hitta till för att du enklare ska hitta till restaurangen. Ta enklast metron till Catalunya (Urquinaona är också nära). Gå in på shoppinggatan Portal de l'Angel (rosa) som ligger mellan stora Corte Inglés och La Rambla (röd). Sväng in vänster.

Adress: Carrer Monstió 7. Metro: Catalunya eller Urquinaona. Prisklass: Spett m. tillbehör, dricka och efterätt ca 200 kr/person.
Kommentarer
Postat av: Sofia

Wow, kul med lite annat koncept.

2010-12-13 @ 12:20:48
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: matilda

hur är shoppingen i barcelona?

2010-12-13 @ 14:23:26
URL: http://fashionbible.blogg.se/
Postat av: Erika

Ska försöka hitta till den här restaurangen! :)

Och angående ficktjuvar är jag alltid jätterädd om väskan när jag är ute bland folk, skulle vara rena döden om den försvann med nycklar och plånbok och allt.

Vad gjorde du i Barcelona? Pluggade/jobbade?:)

2011-03-25 @ 13:08:19
URL: http://zomboni.blogg.se/

Namn:

Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/blogg:






P.S. Kommentarer med spam eller stötande kommentarer godkännes ej.
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...