En promenad i mitt kvarter @ 22:43:52, 2010-11-25 i "Anna på äventyr"


Ja, jag lever! Jag har fått den frågan två gånger idag från mina nära och kära där hemma, och jag vill gärna inbilla mig att ni också börjar undra, haha. Jag har suttit instängd på mitt rum hela denna vecka efter skolan och hela kvällarna. Nu är det råplugg som gäller, stoooort prov/examen nästa vecka!



Förra helgen var ju min mamma här och hälsade på, hon lyckades pricka in den enda gråa dagen på Lördagen jag varit med om någonsin här. Det regnade! Innan vi åkte in till "stan" och shoppade, så tog vi en promenad i mitt kvarter. Går man ut från mitt hus och ner till vänster så kommer man hit: Hospital de Sant Pau.



De här gamla sjukhusdelarna är helt fantastiska, så vackert! Det är uppbyggt som en hel liten by innanför murarna med flera byggnader, och de är helt fantastiskt fina och pampiga. Tyvärr har min mamma alla bra bilder och jag har inte fått dem än. Ni kan läsa om sjukhusets historia här.



Efter sjukhuset tar man in på en gata som typ måste vara Barcelonas enda snea väg (jävla rutmönster annars, allt ser likadant ut!). Då kommer man fram hit: La Sagrada Familia. En presentation behövs väl inte? Gaudis mästerverk. Har inte gått in i den dock, kön går runt halva kyrkan!

På söndagen hade vi finare väder, och då gick vi ut från porten och tog till höger och vandrade uppåt istället och där finner man Parc Guell. Jag är kär i Parc Guell. Ska be mamma om hennes bilder så ska jag visa er, ett fantastiskt sagoland! Nu: tillbaka till pluggandet!
Kommentarer
Postat av: Katta Kvack

Åh så fint!

2010-11-25 @ 23:24:16
URL: http://kattakvack.se
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

coolt!

2010-11-26 @ 07:03:26
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur fungerar det mellan dig och din pojkvän nu när du är bort rest?

2010-11-28 @ 12:03:28

Namn:

Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/blogg:






P.S. Kommentarer med spam eller stötande kommentarer godkännes ej.
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...