4 stiltips från gatan @ 17:02:00, 2010-11-14 i "Outfit inspiration"


Vissa dagar står inspirationen på noll och det känns som om att gå ut i pyjamas vore lite enklare än att behöva tänka på kläder. Då brukar jag spana in inspirationssidor så som JakandJil och kolla efter de där små, enkla knepen som gör en outfit roligare. Här har jag samlat lite inspiration som kan rädda dessa dagar!


Det kanske känns modebloggar-klyschigt och lite tråkigt, men kolla på bilden ovan hur snyggt det är. Blanda material som tex svart bomulls klänning, skinnjacka och en lackväska. Använd roliga detaljer, satsa på silver smycken och plagg som sitter bra!


En klick rött till en outfit som för övrigt går i tex svart och grått, eller beige, är så sjukt snyggt. Till fest kan du lägga till ett par röda pumps till din svarta klänning för att göra det  lite roligare. Till vardags gillar jag looken med svarta skinnbyxor, mörkgrå tröja och röda skor.


Även om trenden just nu är "less-is-more" jämfört med förra årets smyckeshysteri, så kan faktiskt en drös med snygga smycken göra en outfit. Jag gillar stilen med smycken i tribalstil som ser ut att ha inhandlats på en marknad utomlands, och guld armbanden är sjukt snyggt tillsammans med den militärgröna skjortan.


Den stora rutiga skjortan, som ser ut som om du snott den ifrån din pojkvän, kan man göra så otroligt mycket med! Detta är verkligen något som jag saknar i min garderob, men jag har inte hittat den perfekta än. Den är enligt mig röd/blå/vit, slapp och inte alltför lång. Galet snygg ihop med skinnbyxor, jeansjacka och converse!

Alla bilder i detta inlägg kommer från JakandJil.

Vad är ditt bästa stiltips?
Kommentarer
Postat av: matilda

sv: visst är det fint! jag tro att man bara gör två vanliga knutar. liksom den där som man gör ibörjan av en rosett :P

2010-11-14 @ 18:00:13
URL: http://fashionbible.blogg.se/
Postat av: ERIKA

Grymt bra inspiration!:)

2010-11-14 @ 19:13:41
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Postat av: jenny

grymt snyggt!

2010-11-22 @ 22:09:53
URL: http://jjennnyys.blogg.se/

Namn:

Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/blogg:






P.S. Kommentarer med spam eller stötande kommentarer godkännes ej.
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...