Ni kan kalla mig för vandraren! @ 23:22:54, 2010-10-20 i "Anna på äventyr"


Jäklar vad jag promenerat idag! Varför slösa pengar på gymkort när man kan vandra hela dagen lång liksom? Tanken var att jag skulle ta en shoppingrunda på stan, hitta Topshop och mataffären som ligger brevid som säljer kinamat, och se vart min skola ligger. Jag började kolla i affärer men sedan bestämde jag mig för lite sightseeing istället!



Jag gick längst med Las ramblas tills jag kom ner till vattnet, där tog jag en sväng in på MareMagnum (köpcentrum). Det var gaaaalet mycket danskar där, inför matchen Barcelona - Copenhagen, först kände man öl lukten, sedan hörde man dem (de vitklädda)...



Jag tröttnade rätt fort på MareMagnums utbud av affärer och gick vidare ner till hamnen -Port Vell, som bjöd på hela 21 grader och sol! Är det inte fint?



Sedan vandrade jag ner till stranden vid Barceloneta, där jag såg en massa cool "sandkonst". Blandannat denna på bilden ovan. Vilket arbete! Han som gjort den har tom tänt en liten brasa inne i den "öppna spisen" (t.v.). TUFFT!



Sedan gick jag längst med strandpromenaden till den gnistrande valliknande saken som ni kan se längst fram, där gav jag upp och svängde in till tunnelbanan och åkte hem igen.

Inne på Bershka idag så såg jag två svenska män som stod och pratade, när jag gick förbi tittade de på mig och sa "Hej hej!", snacka om att jag blev förvånad! Hur visste de att jag var svensk? Är det så tydligt? Haha.

Jag lovar att börja blogga normalt om kläder och shoppingtips snart igen, just nu har jag bara så mycket annat att ta in! Om ca 35 minuter fyller jag år! Det kommer kännas konstigt när jag vaknar imorgon och inte är hemma med min familj på min födelsedag, men det funkar ändå!
Kommentarer
Postat av: fifi

Grattis på födelsedagen!



Jag tycker nästan det bäst om att bara vandra omkring när jag är utomlands, det är ju då man upptäcker så mycket kul!

2010-10-21 @ 06:41:05
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Johanna - MyShoebox.se ♥ Gravid ♥

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!



Hur börjar det kännas nu då? Kommit lite till rätta?

2010-10-21 @ 08:47:40
URL: http://myshoebox.se
Postat av: jenny

åh vad härligt det ser ut!!

grattis :D

2010-10-21 @ 10:39:37
URL: http://jjennnyys.blogg.se/
Postat av: Eddo

Grattis Anna!

2010-10-21 @ 10:49:40
URL: http://eddocastro.blogg.se/
Postat av: Mina

Oj, grattis på födelsedagen!



Jag har undrat över en sak, har ju inte läst din blogg så länge. Kan du spanska? Eftersom du nu ska bo och plugga i Spanien ett par månader..

2010-10-21 @ 14:41:42
URL: http://minaskaflytta.blogg.se/

Namn:

Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/blogg:






P.S. Kommentarer med spam eller stötande kommentarer godkännes ej.
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...