Ett annorlunda inlägg... @ 14:04:39, 2010-09-14 i "Allmänt"



Detta inlägg har ingenting med mode eller mig själv att göra, utan är endast lite ventilationer utav mina åsikter för att jag känner mig irriterad.

Jag har nämligen funderat på det här hur de olika partierna väljer vilka de "marknadsför" sig för? Ett exempel: I somras var jag på Midsommar latino festivalen i Eggeby gård (tror jag det heter, det är fältet mellan Rinkeby och Kista). Förutom alla matstånd och liknande så fanns det ett litet kampanjhus för Socialdemokraterna. I Rinkeby. Ja, där i princip de flesta redan röstar på Socialdemokraterna. Men inget hus för Moderaterna eller något av Alliansens partier fanns. Varför väljer man att kampanja där man redan har väljare? Borde inte Socialdemokraterna ha valt att skaffa fler väljare på platser som tex Täby? Moderaterna borde väl satsa på att vinna väljare i Stockholms förorter?

Jag bor i en av Stockholms förorter och idag fick jag ett brev från Socialdemokraterna där de tyckte att jag borde bli medlem i SSU (inget personligt, min syster fick också). Men jag har inte fått något liknande från Moderaterna om MUF? Hur tänker de egentligen? Är det någon som vet varför man väljer att kampanja där man redan "leder"?
Kommentarer
Postat av: Ulrika

För att hålla kvar de väljare partiet har sedan tidigare kanske? :)

2010-09-14 @ 15:11:49
Postat av: Fia

Hahaha fick jag? Det visste jag inte.. Men jag överlever nog.

2010-09-16 @ 00:02:05
URL: http://fiuss.blogg.se/
Postat av: andrea

shit va fin bloggdesign du har ;o

Men en fråga? Hur gör man sådan bild längst ner vid bloggen? :D Skulle uppskatta ett svar hihi :)

Kram!

2010-09-30 @ 10:34:15
URL: http://andiies.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Jag är med i muf (dock inte så högt uppsatt) men en liten tanke jag fick var nog att man kanske är rädd för att kampanja på vissa ställen. Jag har kampanjat i småorter (kanske inte de som är känt för att vara kriminellt) men även i storstäder. Allt kan hända när man kampanjar. När jag kampanjade i Stureplan så fick jag ett slag i ansiktet av en tjej, även några fler människor som bemötte mig våldtsamt. Förra 1maj event i stan så var ju AFA och RF efter oss, då var vi dock i stor grupp men fick ett par glasflaskor efter oss och en tjejs lillebrorsa blev slagen flera gånger. När de visade själva eventet på nyheterna så tog de inte med attacken utan de fick de att se ut som om "MUF störde med sina skrik och plakat". ELLER så kan det bara vara så att just MUF föreningen i den staden är en aning dåliga på att kampanja.

Gillar din blogg! :)

2010-09-30 @ 12:26:17
URL: http://stephanieharvey.blogg.se/

Namn:

Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/blogg:






P.S. Kommentarer med spam eller stötande kommentarer godkännes ej.
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...