Saffransgifflar @ 23:58:05, 2011-12-23 i "Personligt"



Hittade en liten jullista hos Karin som jag tänkte ta mig an nu innan sängdags samtidig som jag hetsäter saffransgifflar! Här kommer årets jullista 2011.

Hur och med vilka ska du fira jul i år?
Först och främst ska jag upp med tuppen i år och dra mig till jobbet. Ska jobba (själv!) från 9.15-14.15, känns lite segt va... Sedan tänkte jag hinna att åka till ena syskonskaran och fika samt överlämna paket. Efter det ska jag hem till föräldrarna för att umgås med dem samt en annan del av syskonskaran. Efter de ska jag träffa min bästa vän och dricka jättemycket cava! Herregud vad jag längtar till cava-delen.

Vad önskar du dig i julklapp?
- WORLDPEACE! Har egentligen inte önskat mig något speciellt förutom en stabil tillvaro i livet (det lät ju jättekonstigt men tänk bra jobb, hem, familj, vänner, no no drama, you dont want no drama ).

Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?
- Ferdinand är sååå söt!

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
- Jag har aldrig några förväntningar på julafton för de är nästan alltid likadana. I år ska jag ju dock jobba så jag förväntar mig inget speciellt.

Har du firat jul utomlands någongång?
- Nej.

Vilket jullåt är den bästa?
- Oj, jag är ju något utav Grinchen, jag har ingen favorit.

Vilken julfilm är den bästa?



"I just like to smile, smiling is my favorite!"
/ELF. HAHAHA!

Har du varit Lucia någongång?
- På dagis när alla var lucia.. Hade aldrig fått för mig att vara det i äldre ålder, kul att ha levande ljus i håret liksom. Inte alls stelt.

Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan (Alltså allvarligt, är inte ischoklad det vidrigaste som finns!?).
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt (I don't do saker som har samma konsistens som en spya).
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ge - Få
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst

Fast alltså jag är bara lite bitter denna jul för den julstämningen jag vill känna vägrar infinna sig, hoppas den kommer imorgon när jag lämnar jobbet! God jul!
Kommentarer

Namn:

Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/blogg:






P.S. Kommentarer med spam eller stötande kommentarer godkännes ej.
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...