Tema: 90's @ 23:06:01, 2011-12-15 i "Allmänt"



Godkväll! Satt precis och pillade på ett inlägg med roliga 90-tals trender, ni vet, de där kläderna man helst inte erkänner att man bar? "Nej jag hade INTE vita savann-byxor med svarta string under, usch och fy!". Det hade ni definitivt (om ni inte är för unga). Jag hade turen att födas precis i slutet utav 80-talet och minns därför alldeles precis lagom mycket utav 90-talet för att ha varit avskräckt och äcklad fram tills nu.

När jag i gymnasiet läste skrädderi och modedesign så hade vi en kurs med kultur och stilhistoria, vi gick igenom alla roliga decennier utav mode men när vi kom fram till 90-talet ville ingen prata mer. Inte ens läraren, som uttryckte sig ungefär såhär "det där vidriga decenniet med de fulaste kläderna någonsin där alla trodde de såg unga, fräscha och sportiga ut". Precis. Alla andra decennier har gett oss i nutiden något fint. 80-talet var helt galet klädesmässigt men va fan hände på 90-talet?

Jag har kommit över chocken och i mitt skapande av det där inlägget insåg jag att det finns för mycket roligt från 90-talet för att få plats med allt i ett inlägg. Så nu kör vi på med ett par tema inlägg här i bloggen, var beredda på att skratta!

90-talet var tex decenniet då ingen ifrågasatte vuxna som gjorde sådana här musikvideos. Ni har en höjdpunkt att se fram emot vid 2:54. Det här är så fantastiskt sjukt.



Vilket år är ni födda?
Kommentarer
Postat av: Maria - Fashion, Fame and Everything in Between

Hahahahaha!!! Jag är 86:a så jag minns 90-talet väl och kan lungt hålla med dig i det du skrev här ovan. Men som tur är kommer jag inte ihåg den här pinsamma videon... minns dock att de hade en annan låt, boom boom boom? Herregud.

2011-12-15 @ 23:16:48
URL: http://MariaBloggar.se
Postat av: jenny

Hahahahaha, snacka om att jag skulle skämmas i fall jag var de som hade medverkat i din videon...

Jag är född -93 så är lyckligt ovetande om 90-talets trender ;)

2011-12-16 @ 10:37:43
URL: http://jjennnyys.blogg.se/
Postat av: Malin

jag är 80:a, så jag var tonåring på 90-talet, och har således hunnit med att hänga på ett gäng av trenderna... :)

2011-12-17 @ 09:32:00
Postat av: Alex

Jag är född 88 så de här senaste inläggen känner jag igen mig själv väldigt väl. Så himla roliga inlägg!

2011-12-17 @ 13:34:23

Namn:

Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/blogg:






P.S. Kommentarer med spam eller stötande kommentarer godkännes ej.
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...