Webshop-guiden // Topshop.com @ 22:35:47, 2011-02-09 i "Webshop-guiden"



Topshop är en butik som jag inte tror behöver någon introduktion då de nästan är varenda modeälskande tjejs himmelrike. Alltid snabba på att snappa upp trender, och nästan alltid lite före när de kommer till skor. Jag föredrar webshopen framför butikerna då jag tycker de ofta är lite röriga, på webshopen kan man sitta i lugn och ro och gå igenom hela sortimentet. Även ett stort plus till att de är billigare i webshopen än i de svenska fysiska butikerna!

Vad kostar frakten till Sverige?
Det är en fast fraktkostnad på 6 Pund, i dagsläget är det ca 62 Kronor (du kan använda valuta.se som omvandlare när du shoppar).

Blir det någon tull?

Nej, se bara till att du handlar från den Engelska webshopen (det ska vara den Engelska flaggan uppe i menyn).

Hur lång leveranstid har dem?
Leveranstiden till Sverige är på 3-5 arbetsdagar (räkna då alltså inte med helger och helgdagar).

Hur får jag mitt paket?
När jag beställt från Topshop har jag alltid fått en AVI för att hämta ut de på posten, men det beror ju såklart lite på hur stort ditt paket är. Är det jättelitet så kommer det i brevlådan.

Hur betalar jag?
Med ditt kort direkt i webshopen, pengarna dras direkt. (Du behöver alltså ha ett kort som tillåter internetköp, har du inte det så kan du kontakta din bank).

Jag förstår inte hur jag fyller i min adress, hur gör jag med postkoden?
Fyll i din gatuadress, samt i Postal Code fyller du i på detta sätt: XXX XX, tryck sedan på Find Address så dyker din adress upp i fälten under!

Har du fler frågor angående Topshops webshop så kan du ställa de bland kommentarerna nedan!
(Satan nu råkade jag shoppa en massa från Topshop... Visar vad imorgon, och uppdaterar leveranstid i detta inlägg när jag fått mina varor.)
Kommentarer
Postat av: Sofia

Kläderna är dessutom ofta billigare där än i butikerna :)

2011-02-09 @ 23:40:16
URL: http://shirins.wordpress.com/
Postat av: Elin

Har aldrig handlat på Topshop förut. Hur är storlekarna? Tacksam för svar! :)

2011-02-10 @ 08:31:37
URL: http://elinsunderbara.blogg.se/
Postat av: sandra

HEJ!!



jag får panik ! de går inte att fylla i min address trotts att ja sätter postcoden i den ordningen du skrev ??



kan du göra ett exempel på hur man skriver ? ja får panik snart för vill verklihen ha väskan.. TACK PÅ FÖRHAND!

2011-03-24 @ 18:17:29
Postat av: Anna

Sandra Du fyller i Country: Sweden

Street Adress: (Tex) Minväg 48

Postal code: Din postkod (XXX XX)

Sen trycker du på den grå knappen "Find Address" så ska din adress automatiskt dyka upp i kommande fält nedanför (de ska du alltså inte fylla i själv!), funkar det inte så kontakta deras kundtjänst! :)

2011-03-24 @ 21:04:06
URL: http://annasbazaar.se
Postat av: elina

Jag undrar också hur storlekarna är :)?

2011-04-08 @ 15:41:40
Postat av: Julia

Glöm inte att alla med mecenatkort får 10% rabatt på hela utbudet :) Man bara knappar in kortets nummer i den lilla rutan där det står "NUS card number" (kommer först efter att man loggat in och gått till kassan), och vips har man 10% billigare order! :D

2011-04-13 @ 18:23:26
Postat av: Catja

BÄSTA INLÄGGET!!

2011-04-26 @ 15:02:57
URL: http://catjas.se
Postat av: Lena

Tack så mycket! Nu kunde jag klicka hem 2 par sjuuuuukt snygga jeans! :) hade inte kommit på det där med postnummret annars.

2011-04-26 @ 23:13:31
Postat av: A N N A - the girl you never can be

TACK SÅ MYCKET FÖR HJÄLPEN MED POSTAL CODE! :D

2011-06-13 @ 22:27:54
URL: http://ulrikaanna.blogg.se/
Postat av: Julia

Toppeninlägg, precis vad jag behövde! TACK! Har du beställt skor någon gång? Hur är storlekarna tror du? xx

2011-08-07 @ 11:42:53
URL: http://amilo.blogg.se/
Postat av: Isa

Hej! Bra inlägg! Men alltså vet du hur man kontaktar topshop.com kundtjänst? Helt sinnessjukt att det inte går. De har skicka fel varor till mig + att jag inte fått min ena leverans på 10 dagar. Hur gör man?



Tack på förhand!



Mvh

Isa

2011-09-13 @ 20:43:35
Postat av: Emma

Hej, försöker retunera ett par skor till topshop, men fattar inte hur jag ska göra. Vet du hur det funkar att retunera?

2011-09-28 @ 12:04:09
Postat av: Anna

Emma Jag har tyvärr aldrig returnerat något dit, men när du får dit paket brukar det finnas en returlapp i paketet som man ska fylla i och klistra fast på paketet när man skickar tillbaka det. Sedan tror jag att det kan vara så att man loggar in sig på topshop.com och under my orders hittar du "request a return". :)



Isa Oj det verkar konstigt! Skicka tillbaka varorna som är fel och skriv på returlappen vilka det var du egentligen skulle ha?

2011-09-28 @ 13:09:12
URL: http://annasbazaar.se
Postat av: Lydia

Hej, jag bara undrar om du vet ifall det går och handla på faktura? sugen på två jackor som inte finns i affärerna, men ifall dom måste betalas direkt blir det väldigt mycket pengar och det tar ju ett tag för det att komma in på kortet också.

2011-10-23 @ 21:51:30
Postat av: Anna

Lydia Nej det går tyvärr inte, iallafall inte vad jag vet :(

2011-10-23 @ 22:15:24
URL: http://annasbazaar.se
Postat av: josefin

Hej! Lite efter kanske men måste också fråga hur f*n man får tag i dem? Numret fungerar inte och ingen svarar på mail. Känns lite tråkigt när jag beställde ett par skor för 900 kr och får ett par som är missfärgade. Ska jag skicka tillbaka får jag betala portot själv på ca. 200 kr... Mindre kul!

2012-05-19 @ 11:34:28
URL: http://josefinast.devote.se

Namn:

Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/blogg:






P.S. Kommentarer med spam eller stötande kommentarer godkännes ej.
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...