E.l.f Mineral foundation @ 20:55:44, 2011-02-06 i "Skönhet"




Jag hade tänkt testa denna foundation lite mer innan jag ger ett utlåtande, men då många är så nyfikna så kör jag på med en liten recension genast istället. Denna mineralfoundation från ELF får betyget Godkänt av mig, varken mer eller mindre.

Många undrar om den är bättre än i.d Bare Minerals men det kan jag faktiskt inte uttala mig om då jag aldrig testat I.D. Däremot tycker jag inte att denna foundation täcker något jättebra. Jag har för tillfället "hemsk" hud, eftersom man inte får någon sol på flera månader i detta land. Jag är alltså nästan genomskinlig och har kvar märken från varenda liten finne jag haft de senaste månaderna (ikväll ska jag ge mig på brun-utan-sol flaskan tror jag!), foundationen ensam täcker inte dessa så bra tycker jag. Men jag tycker överlag att flytande, mer täckande foundations passar min hud bättre just nu!

Jag tycker ändå att den funkar bra som en vardagsfoundation, den sitter kvar där den ska. I sommar när man bara vill jämna ut hudtonen utan att ha en kaka i ansiktet kommer den nog att passa perfekt! Däremot så fanns det några andra produkter som jag gillade bättre i paketet från Elf, så jag tycker att ni alla som är nyfikna ska gå in på hemsidan och klicka hem denna foundation tillsammans med lite annat roligt och testa! Den kostar trots allt bara 42 kronor så det är ingen stor förlust, foundations fungerar olika på olika personer och jag har för mig att jag gillade denna bättre sist jag testade den när min hy var fräschare!

När ni beställt hem och testat denna (eller om ni redan har den) får ni gärna kommentera nedan om vad ni tyckte! Vill du läsa mer om hur man handlar hos ELF kan du göra det här!

Vill du ha fler recensioner på deras produkter så kan du se alla jag köpte sist här, så det är bara att fråga på. Men jag kan skvallra om att jag gillade läppstiften och läpp primern/plumpern lite extra och ansiktsprimern var en positiv överraskning för det lilla priset!

Gå till Eyeslipsface.se här!
Kommentarer
Postat av: L Y D I A

sv: Ritplattan är guld värd kan jag lova! :}

2011-02-06 @ 21:44:54
URL: http://lydiajosefine.blogg.se/
Postat av: matilda

tack för recensionen! verkligen välbehövligt när jag precis står och tvekar om jag ska beställa eller inte.. men eftersom den är så billig så är det ju svårt att låta bli :P

2011-02-06 @ 23:33:25
URL: http://fashionbible.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag undrar om du vet ifall kabukiborsten är i syntet eller någon form av hår?

Väldigt bra och välskrivet inlägg, blir nog till att testa att beställa :)

2011-02-07 @ 00:43:28
URL: http://emmalundgren.webblogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

det diffar ju i pris på sisådär 3-400 kronor, och om man räknar med borsten från id och borsten från elf så blir det ännu mer. så man kan nog föredra elf. Det gör jag iallafall och jag har båda.

2011-02-07 @ 11:19:36
URL: http://emmasays.blogg.se/

Namn:

Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/blogg:






P.S. Kommentarer med spam eller stötande kommentarer godkännes ej.
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...