Frack-katten @ 08:00:00, 2011-03-09 i "Personligt"




Jag börjar dagen med att presentera er för min andra katt, Selma, även kallad Frack-katten (det ser ut som om hon bär frack). Hon hittades för ett par år sedan övergiven i ett litet skogsområde tillsammans med en låda kattungar, utav min systers kompis, och sedan dess har hon bott hos oss. Hon är världens snällaste katt som aldrig rivs eller bits, och otroligt nervig. Råkar man röra benet lite för fort i närheten av henne duckar hon och springer och gömmer sig. Det är hemskt att tänka på vad hon måste varit med om innan hon kom till oss. Katter som en gång varit övergivna är väldigt tacksamma när det kommer till mat, allt går ner. Denna polkagris är hennes senast besatthet, även om vi lägger upp den på en hög bänk hittar hon den och släpar med den till mattan. Allt ska ätas på köksmattan, lägger man maten i kattskålen så petar hon upp den och släpar iväg den till mattan. Lilla frack-katten.
Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, vilken sötnos!

Det roliga är att jag också har en svart katt hemma hos mina föräldrar som heter Selma. Finns inget hemtrevligare än katter. :)

2011-03-09 @ 08:42:04
URL: http://elinsunderbara.blogg.se/
Postat av: Fia

Åååå hon är verkligen världens finaste snällaste kisse :)

2011-03-09 @ 10:36:44
Postat av: MaryCaroline

Naw! Söt! :) Fattar fan inte hur man kan överge djur så där. Man kan ju varken ha hjärta, hjärna eller samvete! Tur att det finns andra som är tvärtom godhjärtade och tar hand om upphittade djur ♥

2011-03-09 @ 11:46:50
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad fin katt.



Det behöver inte vara så men ibland när katten tar maten ur skålen så är det för att skålen är för liten. En del katter vill att mårrhåren ska få plats.

Sen kan det också vara att skålen står på en sådan plats att den inte känner att den kan bevaka omgivningen och känna sig trygg när den äter, därav flyttar den maten till ett lättövervakat ställe.

...eller så gillar den att äta från mattan :)



älskar katter. har ett helt gäng (4st) här hemma hos mig :)

2011-03-09 @ 22:46:45
URL: http://memorybyme.blogg.se/

Namn:

Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/blogg:






P.S. Kommentarer med spam eller stötande kommentarer godkännes ej.
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...