Aruñame la espalda y muerdeme la boca @ 23:14:48, 2011-05-04 i "Personligt"




Det blev inte mycket uppdatering när jag kom hem igår som ni säkert märkte. Vi åkte till flygplatsen 4 på morgonen utan att ha sovit och när vi kom hem så total däckade vi. Flyget vi kom hem med gick typ sönder påvägen tillbaka (de vänder bara), kolla här. Jag satt alltså på det flyget 30 minuter tidigare och ni vet ju hur otroligt flygrädd jag är (särskilt för starten). Hade det där hänt när vi skulle lyfta hade jag lätt gått av. Men annars var resan aaaas bra!

Bilden ovan är tagen på stranden i Fuengirola dit vi tog tåget ett par gånger, en av de få stunder då solen tittade fram men de gjorde faktiskt inte så mycket att vi hade otur med vädret, vi hade fullt upp ändå! Ett tips om du ska till Malaga är att ta tåget (Renfe Cercanias) till andra platser, de är ungefär som ett Pendeltåg. Att bara vara i typ Torremolinos är ju inte jättekul i längden, men med tåget tar man sig lätt till tex Malaga C, Plaza Mayor och Fuengirola.



Vi tog tåget till Fuengirola en dag och efter ett besök på Fuengirola Zoo så tog vi en lång promenad längs stranden och så hittade vi detta, MATFESTIVAL! Varje hus representerade ett land med mat, fest och dryck. Sjukt bra!



Ett besök i Chile huset var självklart för att äta Completos! För er som inte vet vad det är så är det korv i bröd med tomater, palta (avokado med olja, citron och salt), mayonnaise och Pebre. Vi åkte tillbaka dit på kvällen dagen efter för att äta mer, haha. Och åka karusell!



Vi hängde också en hel del i Plaza Mayor. Vi shoppade lite, gick på bio (Torrente 4, inte mitt val haha) och åt massa Pintxos, jag äääälskar Pintxos!



Vi åkte in till Malaga och gick på en La Liga match! Malaga spelade hemma (i princip fullsatt) mot Hercules och matchen slutade 3-1. Fy fan vad grymt det var!



Måste säga att det var bättre stämning här är när jag var och såg Barca spela hemmamatch på Camp Nou. Inte heller några pinsamma huliganbråk som här hemma i Sverige, i såfall är det iallafall inte öppet så att man ser. Bara glädje för fotbollen och stolhet över sitt lag. Okej, några långfingrar mot Hercules klacken hit och dit, men de är väl charmigt, haha.



Min pojkvän Antonio köper Mojitos på festivalen i Fuengirola. Det cubanska huset hade mojitos barer utanför, och om jag älskar Pintxos så avgudar jag Mojitos. Sedan var vi även inne och testade mat från Dominikanska Republiken (som lätt hade den bästa festen där alla dansade som galningar till min favoritlåt Danza Kuduro haha). Vi testade även på bla Thailand och Japan.



Sista kvällen tvingade min kille mig att testa sånt här fisk-spa! Jag höll på att av rädsla först (tanken på fiskar som äter död hud från ens fötter känns ju inte as najs), först kittlades det något helt otroligt men efter ett tag var det faktiskt riktigt skönt. En väldigt annorlunda upplevelse kan man ju säga...

Och så bjuder jag på den skönaste låten just nu!



Och igår morse så landade vi på Skavsta i typ snöstorm (!!??). I Måndags när vi var ute och gick så blev vi överraskade av världens spöregn så våra Converse var fortfarande dygnblöta när vi skulle hem. Jag kan ju lugnt säga att det var kallt att ta sig hem från Skavsta i sommarkläder och ballerinaskor när det snöade och var fyra grader. Vart tog våren vägen!?
Kommentarer
Postat av: jenny

Vad härligt det ser ut!

2011-05-05 @ 13:08:22
URL: http://jjennnyys.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha du vågade testa fiskarna alltså! Jag är livrädd och blir alltid lite illamående när jag ser det =) Annars ser du ut att ha det härligt ;-)

2011-05-05 @ 14:03:08
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Anonym

- Åh så underbart! Blev sugen på att åka dit nu! Kram!

2011-05-05 @ 15:21:43
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Namn:

Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/blogg:






P.S. Kommentarer med spam eller stötande kommentarer godkännes ej.
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...