Webshop-guiden // Romwe.com @ 13:12:40, 2011-11-23 i "Webshop-guiden"



Romwe är en webshop som blivit otroligt populär bland bloggare då de ofta samarbetar med just dem och på så sätt får mycket publicitet. Varorna skickas från Hong Kong där de har sitt lager och det positiva med detta är att valutan är dollar vilket ger billiga priser, och det negativa kan vara lång frakttid och eventuell tull. Webbshopen presenterar en hel drös med nyheter varje dag. Här kommer en liten guide med bra att veta för att handla hos Romwe!

Vad kostar frakten?
Väljer du standard leverans så har de fri frakt till hela världen, express leverans kostar 7 dollar men det verkar inte vara något som de själva rekommenderar.

Blir det någon tull?

Jag har hört att det kan bli tull på varor man beställer från Hong Kong, dock har jag googlat lite och det verkar vara ovanligt att någon behövt betala tull då de beställt från Romwe. Romwe rekommenderar standard leverans för att slippa tullkostnader.

Hur lång leveranstid har dem?
På sidan står det 5-15 arbetsdagar, räkna med ca 2 veckor.

Hur betalar jag?
Med paypal, alltså behöver du ett kort som stödjer internetköp.

Utvärdering: Jag gjorde en beställning från Romwe den 3 November och hade mina varor den 17e, fick alltså vänta 2 veckor. Jag behövde inte betala någon tull och betalningen gick igenom smärtfritt. Dock var varorna inte alls lika fina som de var på bild...

Diskutera gärna Romwe bland kommentarerna!
Länk: Romwe.com.
Kommentarer
Postat av: Katta Kvack

Leveranssättet borde inte spela någon roll vid "risken" för att få tull på varorna. Webbshopparna har egentligen krav på sig att deklarera innehåll och värde då det skickas från länder utanför EU och det hela handlar ofta om det faktiskt gör det eller inte. Tullavgifterna brukar egentligen inte vara så dyra i sig, det är postens extra fraktavgift efter det legat hos tullen som pumpar upp priset rejält.

2011-11-23 @ 13:28:10
URL: http://bjooti.net

Namn:

Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/blogg:






P.S. Kommentarer med spam eller stötande kommentarer godkännes ej.
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...