Diaper cake! @ 18:21:18, 2012-03-11 i "Kreativt"



Kreativt // Igår var jag på Baby shower för en utav mina kompisar och jag och min bästa kompis hade pysslat ihop denna tjusiga blöjtårta till henne! Vi blev helt klart väldigt nöjda över resultatet och särskilt med tanke på att detta var den första vi någonsin gjort, kanske ska man satsa på en karriär inom blöjtårts-världen?

Vi satsade på lite "roligare" saker än de klassiska som brukar finnas med (tänk babyolja, servetter osv) eftersom att man får så mycket sånt ändå. Ingredienserna till tårtan är 100 stycken blöjor, ett gosedjur, ett rosa "M" (det blir en tjej som ska heta Melody), retronappar, rosa Converse-lookies, små rosa solglasögon, ballerinas och rosa plåster. Sidenband i ljusrosa och svart med vita prickar för dekoration samt crepepapper som frosting. Vi hade även köpt det här fina Hello Kitty babygymmet!

Det var så himla roligt att göra denna och det kommer definitivt att bli fler tårtor i framtiden!
Kommentarer
Postat av: Bjooti / Katta Kvack

Ser fram emot en. Han väger 7 kilo nu (bra att veta när ni ska köpa alla svindyra blöjor att göra hans diapercake av). Ok. Tack. Hej.

2012-03-11 @ 21:36:00
URL: http://bjooti.net
Postat av: jenny

Wow kreativt!

2012-03-12 @ 21:01:50
URL: http://jjennnyys.blogg.se/
Postat av: Amanda - svarar

Jackan kommer från märket Muubaa! Säljs bland annat på Nelly på internet, jag har köpt min via meinto.se! Annars har dem den i butiker varstans i Sverige. Min jacka är höstkollektionen 2011!

Kram

2012-03-13 @ 21:18:46
URL: http://primms.blogg.se/

Namn:

Kom ihåg mig?

Mail:


Hemsida/blogg:






P.S. Kommentarer med spam eller stötande kommentarer godkännes ej.
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...